Eğitim Gerçeğimiz, Müjdat Ataman

Eğitim Gerçeğimiz, Müjdat Ataman

Eğitimpedia'nın değerli ve üretken yazarı Müjdat Ataman'ı pek bir severim. Bu kitap sevgimi bir kat daha artırdı. Çocuklara duyduğu inanç, tek bir öğrenci için bile fark yaratabilme azmi, yıllar önce kulağını çektiği bir öğrencisi için hala çektiği vicdan azabı, herşeye rağmen taşıdığı umutla bana da iyi geldi doğrusu.


Kitap kısa kısa yazılardan oluşuyor. Eğitimpedia yazılarından yapılmış bir derleme esasında. Çocuğu hala okul hayatına devam edenlere ve bizim gibi eğitim-öğretim dünyasına yeni gireceklere hararetle tavsiye ediyorum.

Birkaç alıntı yapayım:

''Çocuğunuzun akademik durumuna değil, duygusuna odaklanın. Akademik durumu süreç içinde çok değişecektir. Notları değil, duygusudur değerli olan.''

''Helikopterin ilk çizim tasarımlarını yapan Da Vinci'nin günler boyunca, yattığı ağaçların altında havada uçuşan yusufçukları incelediği söylenir. Japonya'nın hızlı trenlerini  tasarlayan Eiji Naktsu mühendis olmakla beraber bir kuş bilimcisidir ve tren tasarımında balıkçıl kuşlarının gagalarından esinlendiği bilinmektedir. Doğa gezisi sırasında giysisine takılan dulavrat otlarını fark eden Georges de Mestral bugün birçok alanda kullanılan velcro bantlarının (cırt cırt) öncüsüdür. Doğa hayal kurdurur ve hayaller sonunda mutlaka gerçekleşir. Bugün okulların dört duvarları öğrencilerimize ne hayaller kurduruyor acaba?''

''Bugün okulda ne yaptın, ne öğrendin gibi hesap verme noktasına giden sorular yerine:

-Bugün geçmişte en sevdiğim öğretmenimi ve en çok kızdığım öğretmenimi düşündüm, neden sevdiğimi ve kızdığımı da buldum. Senin öğretmeninde en sevdiğin  ve en kızdığın özellik ne? gibi yaratıcı sorular sormayı deneyin.''

''Ana sınıfı seçiminde akademik başarıyı en önemli etken olarak gören birçok veli kulaktan kulağa yayılan bilgi bombardımanı altında çocuklarını X kolejine yazdırarak,ilerde TEOG'da çocuklarının bütün soruları doğru yanıtlamasını ve hayalini kurdukları liseye girmesini istiyor. Kimse, TEOG'un sadece 8. sınıf programını içerdiğini, son sınavda ülkedeki birinci sayısının 5000'e yakın olduğunu söylemiyor. ''

''Bu karmaşa içinde de olsa ne yazık ki seçim yapmak zorundayız. Aklıma Azmi Varan'ın bir sözü geliyor: 'Her çocuk örselenmiştir, az ya da çok ama hepsi.' Anne babalar okul seçimi yaparken çocuklarının en az örseleneceği okulları seçmeliler. Bırakın TEOG başarısını, sabah kahvaltısını, yüzme havuzunu. Heyecanını yitirmemiş, çocuğunuza birey gibi davranacak, kalıplar içine almayacak ve ona değer verecek öğretmenler bulun. ''

''Çocuklarınızın eğitim görmesi için yüklü miktarlar ödediğiniz bazı özel okullarda prens ve prenseslerinizi emanet ettiğiniz öğretmenlere emekleri karşılığında verilen ücret 1500-2500 lira arasında., yani açlık sınırında. Her şey çocuklarımız için demeyi biliyoruz ama özel okul kayıtları sırasında çocuklarımız adına yüzlerce soru sorarken, onlarla bizden çok daha fazla zaman geçirecek öğretmenlerin özlük haklarıyla ilgili tek soru sormuyoruz. ''

''Öğretmenlerin okumalarını, kendilerini geliştirmelerini, çok yönlü olmalarını, gelişen teknolojiyi kullanmalarını, sanat faaliyetlerine katılmalarını, ingilizcelerini ilerletip mesleki gelişmeleri takip etmelerini istiyoruz. Tüm bunları isterken öğretmenlerin yaşam standartlarının düşük olduğunu, hayal kuramadıklarını, meslekten soğuduklarını göremiyoruz.''


Eğitim Gerçeğimiz, Müjdat Ataman


Beynimde olan herşeyi yazıya dökmüş Müjdat Ataman. Eline, koluna, güzel yüreğine sağlık. Umarım yolu bir gün benim oğullarımla da kesişir, öğretmen olarak.

Etiketler: , , , , ,